instalator v Linuxu

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Čtvrtek Duben 6 05:15:13 CEST 2006

Slavek Banko wrote:
> Možná to nechápu, ale jsem rád, že takové instalační programy schází.
> Neříkám, že se každý autor musí starat o balíčky do různých
> distribucí. Nechť si nachystá balíček právě pro svou oblíbenou
> distribuci. Připadá mi ale přirozené, že když někdo napíše něco tak
> užitečného a žádaného, že se obvykle najde uživatel jiné distribuce,
> který vezme zdrojový kód "toho zázraku" a připraví opět balíček pro
> svou distribuci. A další uživatel
> pro další distribuci, atd. Autorovi pak stačí, aby s těmito
> spolupracoval a podporoval tvorbu balíčků pro další distribuce. A
> [...]
Clovece, vy jste ... ehm jak to nazvat ... bigotni linuxak :-)
Kdyz si poridim treba auto, tak si pochopitelne na prostrojovku nalepim pro
sebe nebo deti nejakou veselou nalepku, pridelam si pod znacku nejakou
zajimavou "podlozku", pod zadni okno si prilepim plysoveho psa. A treba pres
toho psa trochu hur uvidim pri couvani, ale bude to MOJE auto, bude si mi
vic libit, budou tam veci, ktere mam rad a zlepsuji mi naladu. To stejne je
s lednickou nebo pocitacem. Vsimnete si nekdy, obzvlast u zen, jak si hned
prizpusobi vzhled pracovni plochy (myslim plochy OS) svemu vkusu. Zmeni si
tapetu, sporic, rozmisteni ikon atd. To jsou upravy pouze vzhledove. Ovsem
lide si radi upravuji castecne i funkcnost. Napriklad u toho auta si spousta
lidi dava jinou rukojet na radici paku. Proc? Vzdyt puvodni byla jiste
delana na zaklade ergonomicke studie, tak proc tam nekdo cpe "kouli" co
svetelkuje, jiny tam ma rukojet chromovanou, dalsi z krokodyli kuze. Zrovna
tak nekdo chce mit v pocitaci Pruzkumnika (i Linux ma podobnou zbesilost) a
jiny chce neco na zpusob Windows Commanderu (u linuxu MC).
Proc by si clovek do pocitace nemohl stahnout jednoduchy program, ktery
napriklad kazdych 10 minut vyhodi okno s napisem "Nekur - umres" a pekne
hnusnou fotkou z marnice? Ten program by si podle vas zasluhoval vytvorit
balicek, udrzovat, updatovat, patchovat. Proc? Je jednoucelovy, jednoduchy a
pro odvykajici kuraky mozna i dobry pomocnik. A takovych programu jsou
miliony a nejen pro Windows.

P.S. Nechcete nahodou vyzkouset muj "zcela zbytecny program"? Poslu vam to
samozrejme ve zdrojaku Perlu, pokud budete chtit. Zadnou instalaci
nevyzaduje, pouze v Perlu musi byt instalovane nektere moduly navic,
napriklad TK.
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz