FC5 a zvukovka M-Audio Revo 5.1

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Duben 10 22:00:09 CEST 2006

Dne neděle 09 duben 2006 23:14 Libor Chocholaty napsal(a):
>    1. nefunguje master volume, jdou stelovat jen levy a pravy zvlast

To je vlastnost. Karta master volume nemá, jenom volume pro každý DAC zvlášť.

>    2. mikrofon je slyset do repraku a nejde to vypnout (nevim jak, viz 4)

Jestli nejde mute, tak to vypadá na chybu v alse. Zkuste nějakou novější
verzi, podpora pro tuhle kartu přibyla teprve nedávno.

>    3. v mixeru (Kmix) se mi objevuji podivne napisy: v sekcich output a
>       input je sest krat 'DAC' a 'Multi Track Peak'

To je OK. Ta kartá má 6 DACů (nebo dokonce 8, protože sluchátkový výstup má
extra DAC).

>       a v sekci Switches jsou ruzne komboboxy ala IEC958: PCM Out,
>       Deemphasis Off, H/W: PCM Out.

To jsou vesměs věci týkající se S/PDIF. Ten čipset podporuje 4 vstupy a 10
výstupů, z toho dva vstupy jsou stereo ADC, S/PDIF vstup a výstupy 6x (8x)
DAC + S/PDIF výstup (zabere dva kanály protože stereo).

>    4. pokud pouziju alsamizer, tak tamjsou napisy jeste zahadnejsi a
>       nejdou zadny hejblatka ztisit (Mute)

Viz výše.

> Cetl jsem si navod na www.alsa-project.org, ale prijde mi to prilis
> low-level. Hodil by se mi nejakej user-friendly navod.

;) Ještě, že nemáte nějkterou kartu ze série delta. Tam je 10 vstupů i výstupů
a navíc interní mix, který umožňuje routovat cokoliv kamkoliv a složitost
toho mixéru tomu pak odpovídá.

> Zaslechl jsem tu neco o tom, ze FC5 je pouzitelny desktop
> out-of-the-box. Musim se priznat, ze konfigurace zvukovky me prilis
> nenadchla. Sice zvukovala hned po instalaci, ale jako pouzitelny bych to
> moc nenazval. :-(

Mě FC5 v práci padla na hubu už při instalaci, protože se jí nepovedlo nahodit
X (přitom je to standardní P4 stroj na intel čipsetu s X550 grafikou, se
kterým nemá žádný problém ani slax nebo i několik měsíců starý knoppix). S
takovu "eventualitou" zřejmě vůbec nikdo nepočítal a pokud tam je nějaká
možnost textové instalace, tak je dobře schovaná a všude se o ní taktně mlčí.

Ctirad