router?

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Středa Duben 12 00:58:59 CEST 2006

Znamy me pozadal o vyreseni dale popsane situace, ale ja nejsem sitovy
expert, tak by se rad poradil tady v konferenci, zda moje reseni je vhodne.
Existuje obecni wifi sit a kazda domacnost ma prideleny 2 IP adresy v siti
192.168.1.x
Muj znamy ma doma 2 pocitace, takze vyuziva obe IP adresy.
Obecni sit je nastavena tak, ze kdo je v siti 192.168.1.x, ma pristup bez
hesla na obecni server, kam muze ukladat soubory pres FTP a cist libovolne
soubory, ulozene nekym jinym. Take je mozne si ve svem PC vytvorit sdileny
adresar a ostatni ze site do nej pak maji pristup.
Problem nastal v okamziku, kdy si muj znamy poridil VoIP. Pouzil VoIP branu,
protoze potreboval pripojit svuj bezdratovy analogovy telefon, koupeny
nedavno a dost drahy.
Jenze brana ma svuj vlastni DHCP a pokud se zapoji mezi obec a PC, tak to
sice telefonuje, z PC se muze do internetu, ale uz se nemuze na obecni
server a nemuze se na zadny sdileny adresar ostatnich uzivatelu v obci.
Prideleni dalsi IP by to jiste resilo, ale obec za to chce priplatek mesicne
100Kc. Dve  IP jsou za pausal, kazda dalsi za 100 mesicne.
Tak me napadlo dat na jednu z IP router a do nej zapojit jednak PC a za
druhe VoIP branu. Router bych nastavil tak, ze pozadavek z inetu na port
5060 (TCP, UDP, ICMP) se presmeruje na VoIP branu a vsechno ostatni na PC.
Je tohle reseni v poradku, bude to fungovat?

A jeste jedna vec. Nejak nemuzu v cenicich objevit nejaky laciny LAN router.
Vsechno je ADSL nebo WIFI router. Cozpak se uz takova vec nevyrabi? Slo by v
nejhorsim pouzit ten wifi nebo adsl router?

--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz