router?

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Středa Duben 12 10:35:55 CEST 2006

Petr Vileta wrote:
> [...]
> Problem nastal v okamziku, kdy si muj znamy poridil VoIP. Pouzil VoIP branu,
> protoze potreboval pripojit svuj bezdratovy analogovy telefon, koupeny
> nedavno a dost drahy.
> Jenze brana ma svuj vlastni DHCP a pokud se zapoji mezi obec a PC, tak to
> sice telefonuje, z PC se muze do internetu, ale uz se nemuze na obecni
> server a nemuze se na zadny sdileny adresar ostatnich uzivatelu v obci.
> Prideleni dalsi IP by to jiste resilo, ale obec za to chce priplatek mesicne
> 100Kc. Dve  IP jsou za pausal, kazda dalsi za 100 mesicne.

s ohledem na ten dvojity preklad adres, ktery nutne nastane pri prechodu
ze zamysleneho routeru do obecni site a pak do internetu jsem hodne
zvedavy, jak bude ten VoIP provoz fungovat ...

> Tak me napadlo dat na jednu z IP router a do nej zapojit jednak PC a za
> druhe VoIP branu. Router bych nastavil tak, ze pozadavek z inetu na port
> 5060 (TCP, UDP, ICMP) se presmeruje na VoIP branu a vsechno ostatni na PC.
> Je tohle reseni v poradku, bude to fungovat?

teoreticky ano, u VoIPu/SIP pres wifi, za NATem - no uvidite sam.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu