Padajici server

Katerina Bubenickova katerina.bubenickova na plbohnice.cz
Čtvrtek Duben 13 09:19:48 CEST 2006

DD,
Nainstalovala jsem firewal, slackware 10.1, jadro 2.4.30 a lids 1.2.2.
Asi 1/2 roku jsem server ve volnych chvilich ladila, upravovala lidsy, skoro
trvale bezel. Nekdy jsem si ho mesic nevsimla, ale nepadal.

Pak jsem pridala k 512Mb pameti jeste 256Mb a nasadila ho naostro.
Po tydennim provozu se objevil jeste problem s nastavenim lidsu, takze jsem
vratila stary fw a znovu testovalala. Problem s lidsy jsem vyresila, ale

pri prohlidce logu jsem zjistila, ze po tydennim zatezkavacim provozu se mi naboril filesystem
(reiserfs) tak, ze jsem musela pustit --rebuilt-tree.

badblocks nenasel zadnou chybu na disku

V syslogu jsem nasla
kernel: memory.c:100: bad pmd 01000000
memtest bezel celou noc a nenasel zadnou chybu, od te doby zadna podobna hlaska v syslogu neni

Server tady ted bezel necely tyden a dnes jsem nasla na konzoli hlaseni

  Unable to handle kernel paging request at virtual address ...

Nemohla jsem se prihlasit, po restartu vypada vsechno v poradku, az na
to, ze
logy konci 6.4. a znovu zacinaji 11.4.
Pc spadl jeste jednou v noci.

Spustila jsem kompilaci jadra (ktera mi uz pred pul rokem
probehla spravne).
Po make dep jsem uz nemohla spustit zadny program, ale chybovou hlasku
jsem si
neopsala, v logu nebylo nic.
Odebrala jsem naposledy pridanou pamet a znovu spustila kompilaci:
make dep, make bzImage - vypisovani se zadrhlo na nejakem warn ve
smyslu, ze dana promenna uz byla vytvorena nebo neco takoveho.
Po delsi dobe jsem zmackla enter, objevil se mc, z ktereho jsem kompilaci
spoustela, a uz jsem klavesnici nic nenapsala. Ctrl - o fungovalo, ale
nepsaly
se mi zadna pismenka. Pc jsem chvili nechala a ted sice sviti kontrolky, ale
jinak je mrtvy.

Poradite mi neco? Nejdriv preinstalovat na novy disk (ten stary je dost
stary)?
Mam strach, abych se nedostala do stejneho stavu, tak se ptam radeji predem,
jestli nekoho nenapada, co jineho otestovat.

Je mozne, ze problemy vznikaji po necem, co nastalo pri oprave naboreneho
filesystemu?

Diky

--Katerina Bubenickova