filesystem ext3 a diakritika

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Čtvrtek Duben 13 20:43:31 CEST 2006

Dne čtvrtek 13 duben 2006 20:01 Jan Kunder napsal(a):
> OK, dik.
>
> 1)
> Mne skor ide o jednorazovy prenos cca 100GB s diakritikou v nazvoch -
> vacsinou DOC, XLS ...
> Takze ake ine riesenie pouzit?
> Ako to ZIPnem a nasledne rozbalim na ftpcku - bude to OK?

Psal jste, že na serveru používáte UTF8, a tak to se ZIPem nepůjde. Pro
ISO8859-2 řešení existuje (upravený zip a unzip), ale pro UTF8 ještě
nachystané není (ještě jsem se k tomu nedostal...).

> 2)
> Ako za jazdy (da sa vobec?) zmenit NLS(# Native Language Support)?

Jako připojit s jedněmi parametry, přenést soubory a pak připojit s
jinými? Vzhledem k tomu, že pro ext2/3 se znaková sada nezadává, tak toto
nelze. Nicméně existuje convmv - viz níže.

> 3)
> Ako prepinat SK a US klavesnicu v konzole?
> (Nieco typu ALT+CTRL+F1=3Deng;; ALT+CTRL+F2=3DSVK v DOSe)
> Alebo si spustim nejaky prikaz - len co, ako, kde nakonfigurovat?

Na textové konzoli to je obvykle pomocí klávesy Pause.

> 4) Ako inak preniest cca 100GB po LAN z WXP na ext3?
> Samba neprichadza v uvahu, NFS, http a ine snad ano, ale nemam blizsiu
> predstavu.

Pokud nepřichází v úvahu samba na serveru, nestačilo by připojit složku z
Windows pomocí smbfs, respektive cifs? Těm můžete kódování říci.

> 5) Nejaky multirename tool (pre Linux alebo win) 2 ascii?

Existuje convmv, pomocí kterého je možné kódování převést.

> D. pekne

S pozdravem,
Slávek