transparentni smtp proxy

Sobota Duben 15 14:41:01 CEST 2006

Petr Baláš <petr.balas na gmail.com> wrote:
> Ja bohuzel v praxi na timeout po DATA narazil.
> qmail, qmail-scanner, clamav, spamc a mail cca 20 MB rozeslany kolegum
> ve firme (asi 15 lidi). klient Outlook 2003. A ten Outlook se ten mail snazil
> poslat znova a znova az do zaplneni disku na serveru.

To je starost spravcu mailoveho servera - musi zabezpecit, aby virusova/spam
kontrola po DATA netrvala viac ako X minut (RFC2821 definuje 10 minut,
rfc1047 aspon 5 minut), pre istotu trochu menej. A tiez by si SMTP server
mal overit ci bola odpoved 200 po skonceni korektne dorucena. Inac musi
ratat s problemom opakovaneho dorucovania posty ako popisuje RFC1047.

Outlook sa v tomto pripade imho spraval korektne.

Fighting for peace is like fucking for virginity...