software pro "social network analysis"

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Středa Duben 19 13:40:56 CEST 2006

Docela zajimavy napad.

Nicmene pro mne asi nepouzitelny - SNA je v mem pripade
jen tipem pro pouziti vhodneho software (GUI) pro vizualni
znazornovani vztahu mezi objekty a problemy.

Nejde mi pritom zrovna o GIS data nebo lidi, hrabu
se totiz hlavne v chemii a technice obecne.

Proste chci "koukat a premyslet" nad vecma ktere na sobe
vzajemne zavisi a graficke znazorneni mi pro tyto ucely
vyslovene vyhovuje.

Papir a tuzka je uzasna vec, ale pro flexibilni zmenu
usporadani ne prave idealni.

Jinak, velmi dobry software je FreeMind, ale bohuzel umoznuje
jen jednosmerny vyvoj a cesta k reseni je pouze stromova.
Neni to vzdy to prave orechove, ale pro utrideni myslenek
a detailni rozpracovani nejakeho postupu nebo nahledu
na problem je casto velmi pouzitelny.