nagios a dodatecna upozorneni na selhani sluzby, pokud padla mimo notification_period

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Duben 20 23:34:26 CEST 2006

Dne Thu, Apr 20, 2006 at 05:29:53PM +0200, oldfrog napsal:
> Dobry den vespolek,
>
> pouzivam Nagios na hlidani dostupnosti sluzeb.
> Notifikace si nechavam posilat jen ve dne.
>
> Chtel bych dostat notifikaci o selhani sluzby,
> pokud tato spadla v noci a rano neni stale
> dostupna. Tedy aby byla notifikace znovu
> poslana. A protoze se jedna o SMS, libilo by
> se mi zaroven, aby byla poslana pouze jednou.
>
> Chci se zeptat zda to takto nekomu funguje
> s jakou verzi nagiosu a za pouziti jakeho
> nastaveni.

Dokumentace pravi:

Note: If the time period filter is not passed, Nagios will reschedule the
next notification for the host or service (if its in a non-OK state) for the
next valid time present in the time period. This helps ensure that contacts
are notified of problems as soon as possible when the next valid time in
time period arrives.

cili podle me by se to melo chovat tak, ze kratce po te desate ranni, nebo
kdyz uz je prijatelne se vzbudit, to posle SMS, po overeni ze stav spadnuti
trva.

Kazdopadne u nas se drzi sluzby 24x7, takze uplne vzdycky je nekdo kdo SMS
dostane. A to ze SMS prijde jen jednou se jisti tim, ze ten kdo problem resi
ho nejdrive potvrdi a tim nagios prestane prudit.

zdravim
dan