FC5 a problemy s montovanim svazku

Milan Fuki fukicz na gmail.com
Středa Duben 26 18:21:40 CEST 2006

Dobry den/noc vsem,
  jedna z mych poslednich instalaci FC5 se chova nekorektne pro pokusu
o pripojeni reiserfs svazku na druhem disku. System je na ATA kanale,
zde vse ok.
Druhy disk je na SATA radici (FastTrack 150 TX2Plus, vyuzivanem jen jako SATA
radic bez RAID funkci). Pri pokusu o pripojeni dostanu:
[root na dat ~]# mount /dev/sda1
mount: /dev/sda1 is not a valid block device

Nicmene:
[root na dat ~]# fdisk -l /dev/sda

Disk /dev/sda: 250.0 GB, 250059350016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 30401 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1               1       30394   244139773+  83  Linux

cat /dev/sda je mozne
cat /dev/sda1 neni mozne (cat: /dev/sda1: No such device or address)
(upozornuji, ze /dev/sda1 atp. existuje a prava vypadaji korektne)

 Zkusil jsem testdisk a fdisk - partition table je ok. /dev/sda1 mela
priznak bootovatelnosti, ten jsem smazal a zapsal udaje. Ve
skutecnosti staci otevrit fdiskem a zapsat udaje. Fdisk nahasi, ze
udaje byly zmeneny, i kdyz nic nemenim. Pote je mozne provest uspesne
cat /dev/sda1, nicmene mount ne:

[root na dat ~]# mount /dev/sda1
mount: /dev/sda1 already mounted or /mnt/data busy

Zajimave je, ze v teto chvili je mozne spustit "reiserfsck /dev/sda1"
a filesystem je ok.
Mount nejde s vyse uvedenou hlaskou.
Po restartu je vse v puvodnim stavu.

Netusite nekdo o co jde? Nasel jsem o tom dve zminky - jedna s popisem napr:
http://www.redhat.com/archives/fedora-list/2006-April/msg01819.html

 V teto chvili mne vic nenapada - zadna hlaseni mountu ani ve verbose
modu, nic v logach. Tohle mi pripada jako bud chyba na urovni radice,
ale to bych asi nemohl provest to fsck, nebo modulu reiserfs (ale zde
plati totez), takze zbyva mount? A nebo udev...?

  dekuji za napady
   Milan