MySQL 4.1.12 a Latin_1_Swedish

daniel.hrbac na gmail.com daniel.hrbac na gmail.com
Pátek Srpen 4 13:59:17 CEST 2006

Dobrý den,

rozhodl jsem se používat interní informační systém a za tím
účelem byly napsány stránky v php a databáze. při instalaci na
vnitřní server (Mandriva 2006.0) jsem nainstaloval mysql, apache, php
- vše pouze z instalačních zdrojů MDK. Díky mé relativní
nezkušenosti mi chvilku trvalo než se to rozběhlo ale povedlo se.
Hned z počátku se projevila nutnost selektovat podle české abecedy
a mít v tabulce písmena jako Ř,ť apod. Všechno to fungovalo až na
jednu konstantu v tabulce a to "Kč" - pořád to bylo "K?". Jako chybu
jsme si našli, že v tabulkách a ve výpisu systémových
proměnných je jako znaková sada latin1_swedish..

Takže jsme se v tom začali vrtat, nastavovali stránky v my.cnf apod
ale výsledek nebyl nic moc a zejména se objevila chybová hláška
Illegal mix of collations (latin2_general_ci,IMPLICIT) and
(latin1_swedish_ci,COERCIBLE) for operation 'like'. Tak jsme googlili a
zjistili, že to je jakási chybka v MySQL, která je později
opravená a e ji teda opravit jde taky, ale jen úpravou perlového
skriptu a to je tak nějak přes naše schopnosti. prostě jsme to
nějak naházeli zpátky a funguje to tak ja to má i když to hlásí
kódování swedish. podotýkám, že mysql běží v zásadě v
defaultním nastavení, případná konfigurace mě teprve čeká.

chci se ale zeptat zda jste někdo dospěli do stejného stavu jako
já, tedy, že Vám běhá čeština tak jak má, ale přitom se to
tváří že to je švédština?

děkuji,

PS:
- ano, zkoušeli jsme celou DB udělat znova
- necítím se vůbec nadšený myšlenkou upgadovat mysql odjinud než
z mandrivy

--

Daniel Hrbac
talk na advokati.biz