OT: platba za verejnou ip

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Srpen 6 18:53:36 CEST 2006

Ahoj,

On Wed, Aug 02, 2006 at 01:50:50PM +0200, Jan Volešák wrote:
> Dobry den vsem,
> omlouvam se za OT, ale nejak se nemohu vyrovnat se stanoviskem UPC.
> Pozaduji za pevne pridelenou verejnou ip adresu platbu 200,- Kc/mesic.
> Kdyz jsem si naposledy pozadal o blok C adres pro nasi fu. obdrzel
> jsem ho do 2 dnu a zdarma. Vim, ze nedavno zde bezela diskuse na
> podobne tema. Nemate nekdo informace o tom, ze by jednani UPC bylo
> najakym zpusobem nelegalni, ze by odporovala pravidlum RIPE atd?
> Pokousel jsem se z nich vytahnout za co ta platba je. Nerekli za
> technicke reseni propagace ip adresy k zakaznikovi, presne rekli ze je
> [...]

Ve chvili, kdy UPC rekne, ze neplatite za verejnou ip primo, ale za
sluzby s ni spojene. Napriklad zadani do jejich systemu a nasledne
kazdomesicni oprasovani.

Je pravda, ze u jednoho ISP jsem navrhl pevnou IP za 50Kc/mesicne.
Nechci, aby ji meli lide, kteri nevedi proc ji chteji. Bezne desitky
lidi denne volali "Nefunguje vam internet", protoze meli vira a zatizenou
celou 256kbit linku spywarem ci replikaci vira. Od te doby, co jsou za
natem, je situace klidnejsi, cca jeden telefonat blba tydne. Posledni
blb volal pri vypadku elektriny, ze mu nejde na notebooku internet.

-- Dalibor