OT: platba za verejnou ip

Petr Barta petrc na netas.cz
Pondělí Srpen 7 09:27:46 CEST 2006

> Vy děláte jako by bylo veřejných ip adres na rozdávání. 99% lidí
> veřejnou ip adresu vůbec nepotřebuje, ale protože by si mysleli, že mít
> veřejnou adresu je in, tak by ji chtěli. Takhle ji dostane jen ten, kdo
> pro ni má uplatnění a kdo ji opravdu vyžaduje. Něco jiného by bylo,
> pokud by bylo zavedené ipv6.
>
> Jejich jednání je v pořádku a souhlasím s ním.

Pekny den,
 	ja s tim jednanim sice nesouhlasim a nelibi se mi, ale bohuzel se
obavam, ze s tim neni mocne nic delat. Kdysi platila pravidla, ktera
zakazovala pravidelne poplatky za prideleni IP adresy (samozrejme, slo to
obejit), a umoznovala pouze jednorazovou platbu za administrativni praci s
pridelenim spojenou. Pokud to LIR nedodrzoval, bylo mozne si na nej
stezovat v RIPE. Bohuzel, kdyz jsem se naposledy dival na pravidla RIPE
(cca pul roku zpatky), zadnou zminku o zakazu platby za pridelene IP
adresy jsem tam uz nenasel (pokud tam je, a jen jsem ji prehledl, budu
rad, kdyz mne nekdo opravi, a nejlepe posla odkaz na prislusny dokument).

 			Zdravim,
 			Petr Barta