platba za verejnou ip

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pondělí Srpen 7 18:23:15 CEST 2006

On Wednesday, August 02, 2006 1:50 PM ,
Jan Volešák <volesak na aristia.cz> wrote:

> Dobry den vsem,
> omlouvam se za OT, ale nejak se nemohu vyrovnat se stanoviskem UPC.
> Pozaduji za pevne pridelenou verejnou ip adresu platbu 200,-
> Kc/mesic. Kdyz jsem si naposledy pozadal o blok C adres pro nasi fu.
> obdrzel jsem ho do 2 dnu a zdarma. Vim, ze nedavno zde bezela
> diskuse
> na podobne tema. Nemate nekdo informace o tom, ze by jednani UPC
> bylo
> najakym zpusobem nelegalni, ze by odporovala pravidlum RIPE atd?
> Pokousel jsem se z nich vytahnout za co ta platba je. Nerekli za
> [...]

RIPE primo doporucuje, aby zakaznik IP platil za IP (proste proto, aby
zakaznik mel tendenci se zamyslet nad tim, zda tu IP opravdu
potrebuje). IP adres neni k dispozici nekonecne mnozstvi....
Obvykle se platba za verejnou IP skryva uz ve vlastni platbe za
sluzbu. Spoplatnuje se az kazda dalsi IP (pripadne i prvni IP pokud je
sluzba normalne realizovana nad privatni adresou).

Zdravi
D.Toman