OT: platba za verejnou ip

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Úterý Srpen 8 13:23:05 CEST 2006

On Tue, 8 Aug 2006, DzejTy wrote:

> Panove co tady tak brecite, ze verejna IP neco stoji, vite o tom ze za
> clenstvi v RIPu se plati, tedy za IP adresy plati tedy i komercni
> prvideri? Pokud ano, tak jiste uznate ze komercni subjekt podnika za
> ucelem zisku, takze ma vydeja v RIPu a protivahou je prijem za IP od
> zakaznika, ktery verejnou IP potrebuje nebo jich potrebuje vice. Ano je
> pravda, ze nekdo ma IP zakomponovane v cene sluzeb nekdo je ma bokem. Je
> pak v tom velky rozdil?
> Chcete jezdit autem taky kupujete benzin/naftu/plyn, pak mate
> alternativu kolo, kolobezku nebo uplne pesky. :-))

Je to tedy extremne OT, ale nemylim-li se, tak puvodne byla rec o UPC (v
opacnem pripade se sam poslu do OT diry). Tam se neplati za verejnou IP,
ale pevnou IP. Kazdy ma verejnou IP (zadna maskarada ci jak se tomu rika),
jen nekteri maji adresu pridelovanou pres DHCP a nekteri si ji mohou
nastavit napevno (nicmene i tyto IP adresy jsou pridelovany z
"dynamickeho" bloku, takze jsou automaticky v SORBS apod.). Pocet adres by
mel prevysovat pocet zakazniku nebo jsem si alespon nevsiml, ze by nekde v
podminkach bylo napsano, ze je mozne nedostat adresu z DHCP. DHCP servery
UPC jsou k zakaznikum velice vstricne a malokdy zmeni pridelovanou adresu,
tj. rezervy v poctu adres tam asi jsou.

S pozdravem,

Stepan Roh