KOMERCE: Re: OT: platba za verejnou ip

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Srpen 8 16:42:08 CEST 2006

Ahoj,

On Tue, Aug 08, 2006 at 03:20:08PM +0200, Petr Kl?ma wrote:

> OK beru ;-)
>
> prosim o kalkulaci kolik nas bude stat prekonfigurovani cca 20 routeru
> (cisco), 40 switchu (cisci/HP) a cca 30 serveru (HPUX/WIN/Linux/SUN),
> kolik casu/penez zabere uprava/vymena W9x, IP telefonu a jineho SW/HW
> ktery neumi IPv6. A to samozrejme s moznosti vypadku max. na 4hod v noci ...
>
> 1 hod vypadku navic stoji cca 80.000 ,- (kvalifikovany odhad logistika -
> usle ksefty, penale a prostoje)
>
> Tohle je situace u nas, u vetsiho ISP to bude o dva rady horsi ...
>
> Ted se ukazte

Na to je dvoji metr. Moje servery umi ipv6 i ipv4. Nejdrive se zkousi
s kazdym kamaradit pres ipv6 a pak, kdyz to mizera neumi, zkusi ipv4.
Mezi sebou si vsechny me servery povidaji po ipv6. Ostatne i se spoustou
serveru na CVUT. Zmena muze byt bez prostoju, zejmena pokud ve vasem
linux boxu mate modularni kernel. Nadto se sem-tam objevi bug v iosu
a musite stejne vsude vymenit firmware. U ostatniho software je situace
obdobna at uz prechod na novy kernel nebo prechod na vyssi verzi kvuli
bugfixu. Proste tydle veci musite mit vyresene.

-- Dalibor Straka