KOMERCE: Re: OT: platba za verejnou ip

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Úterý Srpen 8 16:59:24 CEST 2006

On Tue, Aug 08, 2006 at 03:20:08PM +0200, Petr Klíma wrote:

> OK beru ;-)
>
> prosim o kalkulaci kolik nas bude stat překonfigurovani cca 20 routeru
> (cisco), 40 switchu (cisci/HP) a cca 30 serveru (HPUX/WIN/Linux/SUN),
> kolik casu/penez zabere uprava/vymena W9x, IP telefonu a jineho SW/HW
> ktery neumi IPv6. A to samozrejme s moznosti vypadku max. na 4hod v noci ...
>
> 1 hod vypadku navic stoji cca 80.000 ,- (kvalifikovany odhad logistika -
> usle ksefty, penale a prostoje)
>
> Tohle je situace u nas, u vetsiho ISP to bude o dva rady horsi ...
>
> Ted se ukazte

ja tedy ipv6 nejak zvlast nestudoval, ovsem interoperabilita mezi ipv4 a ipv6
je jeden z bonusu ipv6, nemylim-li se. btw muzete behat na jednom dratu ipv6
i ipv4, takze prekonfigurace neni zrovna to spravne slovo, spise konfigurace.
na linuxu napriklad to znamena zkompilovat ipv6 podporu a je to.
Co se tyka switchu, tak tam zadna konfigurace neni potreba, pokud je to
skutecne switch. ten pracuje na 2. layeru OSI, takze na ipv6/ipv4 nema co
sahat.
Predpokladam, ze cisco snad uz ipv6 ve svych routerech nejakou dobu podporuje.
Jestli ne, tak je cisco jeste vetsi plecka nez jsem si myslel, a to uz snad ani
neni mozne. pak je to otazka konfigurace a ne vypadku.

Tady spis jde o to, ze zakaznici nemaji o ipv6 zajem. Kdyz prijdete do trochu vetsi firmy a
reknete, ze nabidnete ipv6, tak se vam vysmeji, protoze nemaji potrebu se do
toho hrabat. maji svuj firewall, NAT a vnitrni sit, tak neni potreba neco
menit. ve vetsine firem se stejne pouziva tak web, mail a VPN, zbytek jsou interni
aplikace, ktere nechodi pres providera ven.
Male firmy ani nevi, co IP je, takze pro ne je to prast jako uhod.
A par domacich nadsencu za to proste nestoji, je mi lito.

Proste zprovoznovat sluzbu, o kterou neni zajem, nema pro nas smysl, kdyz
je tolik jinych veci, ktere se musi udelat (kafe, obed, pokec:))

mk