Problem se zamky v NFS (pokracovani)

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Čtvrtek Srpen 10 13:08:04 CEST 2006

Zdravim vsechny

a obzvlaste ty, kteri se mne pokouseli pomoci, protoze diky vam jsem se
dokopal k presneji zacilenemu testovani a hle, co jsem zjistil:

1. Problem neni v Oracle, v Solaris klientu ani v kernelu ale zrejme jen v
distribuci Linuxu resp. jeji instalaci a konfiguraci = ve mne.
2. Lze jej velice jednoduse otestovat pomoci programku, ktery zkousi fcntl
lock a flock.

Mam tu standardni (distrib.) instalaci NFS serveru na Slackware 10 a SLES 9
(oboji na tomtez zeleze). Na obou systemech mam ale nove vanilla kernely -
zkousel jsem 2.6.16.20 na obou a pod SLES taky 2.6.17.6. Klient je
standardni a to na stejnem hostu a pak na Solarisu 9 a v obou pripadech byly
vysledky stejne:

Slackware - pres NFS funguje jak fcntl/F_SETLKW, tak i flock/LOCK_EX (proc
funguje flock pres NFS netusim, treba je jen "Potemkinova vesnice").

SLES - s obema kernely nefunguje ani jeden typ zamku.

Vypada to, jako by mi v SLESu neco chybelo. Pro zamykani slouzi lockd ale v
obou distribucich ho v procesech vidim jako [lockd].

Ted uz jsem z toho jelen. Nemate nekdo jeste nejaky napad ?

Diky

M. Vancl