Problem se zamky v NFS (pokracovani)

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Srpen 10 15:15:01 CEST 2006

On Thu, 10 Aug 2006, Vancl Miroslav (QRIS) wrote:

> (oboji na tomtez zeleze). Na obou systemech mam ale nove vanilla kernely
> - zkousel jsem 2.6.16.20 na obou a pod SLES taky 2.6.17.6. Klient je
> standardni a to na stejnem hostu a pak na Solarisu 9 a v obou pripadech
> byly vysledky stejne: Slackware - pres NFS funguje jak fcntl/F_SETLKW,
> tak i flock/LOCK_EX (proc funguje flock pres NFS netusim, treba je jen
> "Potemkinova vesnice").

flock() pres NFS funguje od 2.6.12, pokud mne pamet neklame.

> SLES - s obema kernely nefunguje ani jeden typ zamku. Vypada to, jako by
> mi v SLESu neco chybelo. Pro zamykani slouzi lockd ale v obou
> distribucich ho v procesech vidim jako [lockd]. Ted uz jsem z toho
> jelen. Nemate nekdo jeste nejaky napad ?

Nemate nejak podivne zafirewallovany lockd?

Zkuste zapnout debugovaci vypisy pro RPC:

	echo 2048 > /proc/sys/sunrpc/rpc_debug
	echo 1 > /proc/sys/sunrpc/nfs_debug

Pustte si na tom Solarisu "snoop" sniffer pro nfs a rpc protokoly, jestli
Vam neoznami nejakou chuybu.

--
JiKos.