Presny cas PC x TV

Neděle Srpen 13 21:26:06 CEST 2006

On Fri, 11 Aug 2006, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	ntptrace je pouze diagnosticky nástroj ala traceroute nebo
> tcptraceroute... na synchonizaci si musíte nakonfigurovat ntpd daemona a čas
> číst ntptime. (zřejmě vše máte k dispozici v balíčku s ntptrace)

Myslím, že dotyčný tím chtěl demonstrovat, že ntpd mu běží (a ten zjevně
beží, jinak by asi těžko ntptrace hlásil něco pro "localhost.localdomain")
a že je synchronizovaný s tik.cesnet.cz:

> 	ntptrace je navíc velmi nepřesný - proč, to by jste pochopil třeba
> z knihu Linux server od pánů Satrapy a Randůze...

To si tedy asi budu muset nastudovat za domácí úkol, protože také
nevím, proč je "velmi nepřesný" (když jen hlásí údaje, co mu poskytnou
zúčastněné servery)...

Jinak se přidávám k názoru, že chyba je spíš v televizi. Už před mnoha
lety jsem z kruhů poměrně blízkých televizním technikům slyšel, že časový
signál je na odchodu z Kavčích hor urychlený asi o 1 sekundu, aby se tím
kompenzovalo zpoždění na trase...a to bylo ještě před tím, než do módy
přišly digitální technologie, co do toho vnášejí další a navíc značně
chaotické zpoždění.