Presny cas PC x TV

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Srpen 14 09:08:53 CEST 2006

peak na paddy.troja.mff.cuni.cz <> wrote:
> Myslím, že dotyčný tím chtěl demonstrovat, že ntpd mu běží (a
> ten zjevně

	Že služba běží ještě neznamená, že je řádně zkonfigurována...:-)

>>> 0.458315 tik.cesnet.cz: stratum 1, offset 0.000011, synch distance

> To si tedy asi budu muset nastudovat za domácí úkol, protože také
> nevím, proč je "velmi nepřesný" (když jen hlásí údaje, co mu poskytnou
> zúčastněné servery)...

	Protože z toho výpisu nelze použít jinou informaci než stratum za
relevantní informaci... stačí ntptrace spustit znovu a vsadím se s vámi, že
veškeré ostatní hodnoty, vyjma zdroje signálu (zde GPS) budou odlišné.

	Myslím, že je všeobecný koncensus pro to, že aby NTP protokol
podával výsledky se solidní přesností je třeba mít síť NTP serverů v běhu a
synchronizovanou cca 24 hodin a více... jo a ta "optimální" (= doporučená)
topologie s cca 7-mi vrstvým stromem + synchornizace navzájem i na přeskáčku
úrovní je vám nepochybně známa...