zapnutie pc / wakeonlan za routerom

Dusan Zatkovsky zatkovsky na cncz.cz
Čtvrtek Srpen 17 11:30:37 CEST 2006

Ahoj.

Chcel by som mat moznost vzdialene zapnut pc, ktore je za routerom. Ide o moj
komp doma, pripojeny do LAN a z tade do Internetu.

Situacia:

-	po bytoch je natahana LAN, lokalny provider ma router na pripojenie do Inetu
-	vsetky odchadzajuce spojenia sa NATuju cez providerovu verejnu ip (_x_)
-	od providera mam staticku neverejnu IP (_h_), na ktoru mi preroutoval jeho
	jednu verejnu ip (_y_) ( zeby nat 1:1? ) tak, aby som sa dostal k sebe na
	komp ( tzn. moje odchadzajuce spojenia sa vytvoria cez _x_, prichadzajuce
	musia ist na _y_ )

Nasiel som v man wakeonlan moznost poslat paket priamo na ip aj ked je
interface vypnuty. Zafunguje to ale len v pripade, ze switch si uchova arp
zaznam aj ked bude moja sietovka down. Otazne ale je, co spravi router (
windows ) s paketom prichadzajucim na _y_, ked _h_ nebude existovat.
Predpokladam, ze ten paket proste preposle a potom uz bude naozaj zavysiet
len na switchi, ako sa k tomu postavi.

Riesil ste niekto nieco podobne? Alebo mate nejaky iny, financne nenarocny
sposob vzdialeneho zapinania/vypinania pc ( upraveny stary gsm telefon )?

Dik

--
Dusan Zatkovsky