Volba preferovanej brany (OSPF)

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Úterý Srpen 22 19:23:47 CEST 2006

Hi,
mam tu siet postavenu na Linux routeroch s Quagga balikom, a jeden
problem s tym - neviem ako zvolit preferenciu vyberu default gateway na
switchovanom segmente...

Cast siete sa da zjednodusene predstavit ako switch, ktory ma do seba
pripojenych cca 10 routerov ktore odovzdavaju connect klientom, a dvoma
rozhraniami cez dve odlisne (transparentne) linky je tu pripojeny aj
hlavny router (s konektom na internet).

Potrebujem nejak nastavit preferenciu, ktory z tych desiatich
klientskych routrov bude prednostne routovany ktorou branou (linkou)
smerom k internetu. Tusim ze by to mohli ist cez route-map, ale zatial
neprinieslo uspechy a nie som si isty, ci to nie je prilis velka zbran,
ci to nejde nejak lahsie. Kto viete, poradte... Diky

M.R.