Debian + postfix

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Středa Srpen 23 23:49:50 CEST 2006

On Wed, 23 Aug 2006 15:53:19 +0200
m.donicova na gmail.com wrote:
> naistalovala jsem si Debian a nyni resim tento problem:
>
> PC s Debianem je ve vnitrni siti pro ktreou je vlastni SMTP,
> ja bych chtela na tomto stroji vybirat postu ze SMTP pro jednu urcitou
> adresu  a dale bych chtela z  tohot PC posilat e-maily jak do vnitrni
> site tak i na internet.
>
> Poradite mi jak konfigurovat POSTFIX?

Pokud to dobre chapu, mate vnitrni sit, v ni je nejaky smtp server. A vy mate
nove nainstalovanyho linucha na klientske stanici a chcete, vybirat postu z
tohoto smtp serveru.

Na klientskem debianovi ale chete taky posilat postu jak do intranetu
tak do internetu.

Nastava mnoho otazek. Jsou intranetove maily oddelene od internetovych ?
Tedy o jakou adresu jde, je to treba m.donicova na supr.lokalni.sit ?? Nebo jinak
co dela tento smtp server s mailama. Nekteri silenci nastavuji prakticky jenom
smtp server. Tj maily se mezi sebou tak silene posilaji navzajem az do lokalnich
mailboxu.

To myslim Vase situace asi nebude. Myslim ze na tom smtp serveru bude bezet
jeste nejaka sluzba na vybirani mailu, prostrednictvim nejakeho pekneho gui klienta.

To znamena ze vy vlastne postfixe na svem debianu vubec nebudete muset poustet.
Ale jen si nastavite spravne mail klienta : pop3/imap server a smtp server.
smtp server na klientske stanici (desktop) nema pro nektere uzivatele zadny vyznam :)

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz