Debian + postfix

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Pondělí Srpen 28 09:59:06 CEST 2006

On Mon, 28 Aug 2006 08:04:01 +0200
m.donicova na gmail.com wrote:
> Dobre rano,

Dobre rano ;)

> Mam tady server na, kterem bezi POSTFIX, POP3, IMAP , CLAMAV,
> SPAMASSASIN a na kterem maji uzivatele mailove schranky, ktere si ve
> vetsine pripadu vyzvedavaji pres POP3 na sve win PC.
>
> Jelikoz se projevuje potreba upravit nastaveni Spamassasinu,
> naistalovala jsem si na jedno PC Debian (bez X) a chtela bych , aby na
> tomto PC jsem si vyzvedla postu ze server napr. pro uzivatele test a
> na nem bych si testovala nastaveni antispamu. Dale bych chtela z
> tohoto PC posilat postu a to i do internetu.

Jestli to dobre chapu, tak je pro Vas asi nejidealnejsi kombinace neceho jako
mutt + fetchmail + postfix (treba)

fetchmail vyzaduje nejakeho sendmaila (takze postfixe, ktery dorucuje maily
lokalnim uzivatelum). Mutt vyzaduje toho sendmaila zase na odesilani.

Nevim jake upravy dela do konfiguraku postfixu debian, ale z vychozi instalace
je to otazka prenastaveni jen techto par radku:

myhostname = debian_pc.vase.lokalni.sit
mydomain = vase.lokalni.sit
myorigin = $myhostname
destination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost # tohle se stara o to aby
			# prisla posta tomu lokalnimu uzivateli prez fetchmail

relayhost = smtp.vase.lokalni.sit	 # nebo proste ip toho vaseho smtp serveru
			# pres ktery budete predpokladam normalne odesilat maily
			# jak do intra tak do internetu

pokud by ten smtp server odesilal jen uzivatelum na lance, pak by se asi muselo resit
rozdeleni od koho co kam de, to pomoci MX zaznamu, nebo nejakeho domain relay.

> Mozna, ze moje predstava je bludna, ale budu rada za jakoukoli radu.

Pokud sem to pochopil dobre, tak je to jedna z nejmene bludnych predstav ktery
clovek potka :D

PS: v pripade ze chcete ten antispam testovat na jakoby testovacim smtp serveru,
ktery ma byt na tom debianu, pak by to slo take tak, s tim, ze vlastne zalozite treba 2
lokalni uzivatele, a proste tu postu posilate mezi sebou ;)

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz