KDE, archív ZIP a chybná diakritika v názvech souborů

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Pátek Prosinec 1 14:58:41 CET 2006

Zdravím konferenci,

Rád bych posílal zip archívy emailem tak, aby se správně zachovaly
názvy souborů s diakritikou (v tom archívu). Což se mi nyní nedaří.
Podrobněji:
Jsem ve windows, mám adresář s mnoha soubory  s názvy s diakritikou.
Zazipuju je pomocí Ultimate ZIP. Ve windows jsou v archívu správně
čitelné názvy souborů.
Přepnu se do linuxu (FC5, KDE). V KDE se kouknu do toho archívu, názvy
jsou špatně.
Jsem stále v KDE, pomocí rightclick myší vyberu zkomprimovat do ZIP
nějaký adresář, kde jsou názvy souborů s diakritikou. To se povede.
Když v KDE na ten soubor kliknu, otevře se náhled, názvy souborů jsou
správně. Přepnu se do windows, otevřu ten archív a názvy jsou spatně.
Na windows používám NTFS, v linuxu ReiserFS.
Zajímalo by mne, jak z toho ven, jestli dělám něco špatně nebo jestli
to prostě nejde, protože třeba v zip archívu se nějak nedá uchovat
kódování názvů nebo něco takového.
Popřípadě, jaký zvolit typ archívu takový, aby to bylo správně čitelné
jak v tom OS tak v onom OS.

Díky
Tom

--