KDE, archív ZIP a chybná diakritika v názvech souborů

Simon Brandejs simon na cesa.cz
Sobota Prosinec 2 00:11:12 CET 2006

On Fri, 01 Dec 2006 14:58:41 +0100 (CET)
Tomáš Krbec <tomas.krbec na gmail.com> wrote:

> Zdravím konferenci,
>
> Rád bych posílal zip archívy emailem tak, aby se správně zachovaly
> názvy souborů s diakritikou (v tom archívu). Což se mi nyní nedaří.
> Podrobněji:
> Jsem ve windows, mám adresář s mnoha soubory  s názvy s diakritikou.
> Zazipuju je pomocí Ultimate ZIP. Ve windows jsou v archívu správně
> čitelné názvy souborů.
> Přepnu se do linuxu (FC5, KDE). V KDE se kouknu do toho archívu, názvy
> jsou špatně.
> Jsem stále v KDE, pomocí rightclick myší vyberu zkomprimovat do ZIP
> [...]

nevim jestli je to "nakop spravnym smerem"

 ... ale jmena souboru na jsou ulozena na FS ... ve win nejak na lin nejak ...
 ... znakova stranka ... codepage ....
 ... v Lin mate nejakou ve win jinou ...

Win : lokalizace ... vice neporadim
Lin :
   -> pri mountovani svazku se da vetsinou zadat codepage
   -> neco jako locales rika programum v jakem jazykovem prostredi jsou -)))
toz tak -)))