motherboard pro linux

Dusan Zatkovsky msk_conf na atlas.cz
Pátek Únor 3 12:23:12 CET 2006

On Sun 15. of January 2006 11:57, Jan 'yanek' Bortl wrote:

> Zase tak cerne bych to nevidel, nedavno jsem tady zminoval lowend server
> prave s nForce4 a amd64 (athlon64) cpu. Hned vedle lezi broucek s
> nForce4 Pro a 2x amd64 Opteron. Oba bez jedineho problemu se stabilitou.
>
> Stejne zelezo (a64) pouzivam i ve svem desktopu a zatim jsem nenarazil
> na jediny problem se sitovkama (2x gbit lan) / detekci sata (dva ruzne
> radice). Nebude problem s konkretnim kusem/vyrobcem ?

DFI Ultra Infinity 939, 1x Opteron 144, akykolvek stable linux ( = starsi ako
par mesiacov ) == hnus hnus a este raz hnus. Vediet, do akych problemov idem,
vykaslal by som sa na nvidiu. Je pravda, ze je NF4 este dost novy chipset a
mnoho distribucii nema posledny kernel, ale vytocil som sa xmrti.

Onboard sietovka s kernelovym ovladacom skoncila pri DHCP requeste, pridelila
adresu/routy/dns a tym to skoncilo. Nic som uz cez nu nedostal ( mozno sa
nedohodla so switchom, mozno nefungoval driver tak, ako mal, skusal som to
pol dna, na viac som sa uz nezmohol ). Zvukovka v kernel 2.6.15 funguje s
nejakym intel chipset ovladacom ( nepamatam si nazov ). Podpora ostatnych
zariadeni kernelom len od tusim 2.6.12, inak lspci | grep -i unknown | wc -l
davalo dost vysoke cislo.

Dalsi problem, nesuvisiaci s nvidiou, bol s X.org < 6.9, kde je problem s
PCI-X grafikami ( rozpadal sa obraz ).

Debian cez netinstall som tam dostal len pomocou inej sietovky (3com), ktoru
som tam uz aj rovno nechal. Closed-source ovladace na onboard pouzivat
nemienim.

Nestabilitu som nezpozoroval, takze ked sa to uz rozchodi, tak to funguje.

Pod windows problemy nie su, vacsina problemov suvisela podla mna len s
nevyladenostou driverov pre linux. Otazne je, ci mozeme ocakavat pokrok,
pretoze o pristupe NVidie k open-source uz asi vie kazdy.

--

S pozravom,
Dusan Zatkovsky