Nefunkcny QOS pre upload

Oqak node.ch na centrum.cz
Sobota Únor 4 17:53:45 CET 2006

a co tam mas za modem kdyz mas ppp0 v pocitaci, jaky je kernel? 2.4.20?

----- Original Message -----
From: "Robert Cernansky" <hslists2 na zoznam.sk>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Saturday, February 04, 2006 12:13 PM
Subject: Nefunkcny QOS pre upload

Zdravim,

uz dlhsi cas riesim shaping/QOS na nasej sieti. Mam problem s
prioritizacoiu sluzieb pri uploade. Ako je zname, pri zatazenom uploade
dost trpi aj download, pretoze neodchadzaju SYN pakety. Neviem vsak
dosiahnut aby SYN pakety odchadzali prioritne.

Na sieti je cca 10 pocitacov. Priojenie do internetu je DSL 1024/256. Cez
vikend je rychlost od providera stabilna. Ako brana do internetu sluzi
pocitac s linuxom na ktorom sa robi NAT a QOS. ppp0 je vonkajsi a eth0 je
vnutorny interface.

Ked shaping (s obmedzenim downloadu na 900kbit a nastavenim priorit)
"zavesim" na eth0, funguje to dobre (male pingy aj pri velkom downloade) az
kym niekto nezacne uploadovat. "Zavesenie" rovnakeho shapingu na ppp0
nepomoze. Skusal som viac obmedzit upload rychlost (na 100kbit) bolo to
vsak len horsie - dowlnoad sa takmer zastavil - to ma len utvrdzuje v tom,
ze prioritizacia SYN packetov mi na ppp0 nefunguje.

Skusal som pouzit aj dva priklady z lartc.org
(http://lartc.org/howto/lartc.cookbook.ultimate-tc.html a
http://lartc.org/howto/lartc.cookbook.fullnat.intro.html). Bolo to vsak to
iste alebo este horsie, pretoze tam vobec neshapuju download.

Nemal niekto podobny problem? Ja uz som z toho uplne vedla, neviem kde by
mohol byt problem pretoze podla teorie by to malo fungovat.

Robo

--
Robert Cernansky
E-mail: hslists2 na zoznam.sk