Skypebox

Oqak node.ch na centrum.cz
Neděle Únor 5 23:41:39 CET 2006

> Uz to tady padlo nekolikrat, ADSL a QoS nejde dohromady, pokud od toho
> odhledneme, tak shapovat se da wondershaperem.

A jak wondershaper pozna podle TOS bitu typo provozu? lartc je ted
nedostupuny tak nevim.

> Jinak ja mam VoIP telefon i VoIP adapter a zadne zvlastni QoS
> nepouzivam. Zatim jsem ho nepotreboval a byl jsem liny ho nejak
> nastavovat,

Mate nadstandardne dobre pripojeni?

> telefonovat se da i bez nej. Jedine co je na moji htb tride nastaveno je
> sfq, takze v idelanim pripade jde jeden paket od meho pocitace a jeden od
> telefonu, nastridacku. To ovsem udela wondershaper tak nejak mimochodem.

No jiste jenze my potrebujeme aby VoIP byl 99% preferovan a ne aby se delil
(to je dobre v pripade, kdy mate tu superlinku a jeste ji niokdy nevyuzijete
na 100%). Zatim se mi deje to, ze kdyz zatizim linku, tak jde ping do haje
:-(