Skypebox

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pondělí Únor 6 01:06:51 CET 2006

Dne Sun, Feb 05, 2006 at 11:41:39PM +0100, Oqak napsal:

> A jak wondershaper pozna podle TOS bitu typo provozu? lartc je ted
> nedostupuny tak nevim.

Podle TOS nijak, ale IP telefon ma vlastni IP adresu. SIP server ma taky
vlastni IP adresu. Takze je celkem ceho se chytit. Telefony ne vzdy TOS umi,
spise nastavuji priority podle 802.1q a to se v linuxu blbe poznava.

> Mate nadstandardne dobre pripojeni?

No zalezi na tom, v praci samozrejme, ale doma mame 4M od volnyho, to rezeme
na 512, celkem 115 lidi. Takze agregace je cca 1:15, ale zacina to byt moc,
takze prechazime behem nekolika dni na 10M. Tim dosahneme agegace 1:6 coz se
da vydrzet, pokud jsou lide omezeni datovymi limity.

Nicmene i s 1:14 se da telefonovat, zasadni je ze linky jsou symetricke. To
je nejvesti problem ADSL, kazdy si mysli, ze ma 512 a ponekud prehledne to
nizsi cislo, coz po vydeleni agregaci dava zcela nepouzitelnou linku.

> No jiste jenze my potrebujeme aby VoIP byl 99% preferovan a ne aby se delil
> (to je dobre v pripade, kdy mate tu superlinku a jeste ji niokdy nevyuzijete
> na 100%). Zatim se mi deje to, ze kdyz zatizim linku, tak jde ping do haje
> :-(

To musi, nikdy nesmite zatizit linku takovyhle zpusobem.

Pokud se to nedari resit na routeru, reste to u zdroje, ve windows
netlimiterem, v linuxu wondershaperem na stanicich.

zdravim
dan