Jakou databazi

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Únor 7 13:42:35 CET 2006

> From: Katerina Bubenickova [mailto:katerina.bubenickova na plbohnice.cz]
> prisel k nam pozadavek navrhnout rozpocet pro
> databazi s webovym rozhranim, do ktereho by lekari z
> cele CR/EU zadavali data.
> Ma se jednat o cca 40 tis. zaznamu za rok pro CR,
> cca 4 mil./rok pro EU.
> Dulezita je spolehlivost a dostupnost,
> prijatelna rychlost.

Jedina db o ktere vim, ze ma webove rozhrani je Zope (jeste umi ftp, webdav,
xml/rpc). Spolehlivost a synchronizaci zajistite pres ZEO, servery mohou byt
rozmistene po cele evrope. Zope vybira/uklada data jak do stromu (at uz
vlastniho ZODB, nebo btree), tak i do relacnich db.

Chcete reference na Zope? Cnn, nasa, intranet NATO (no o nekterych se nema
mluvit ale ja nikdy nevim o kterych ;-) )... Zadne male ryby. Z domacich
velkych ryb eurotel, ikdyz se snazi zamest stopy.

Kdyz nebudete pouzivat zpomalovaci luxusni nadstavby Plone, tak i rychlost
bude dostacujici, jinak se budete muset venovat analyzam jak co kdy
cachovat. Nastesti zope ma velmi silne cache nastroje, takze i zpolmalovadla
(kdyz to nekdo umi) jedou obstojne rychle.

Tajemstvi rychlosti Zope je to, ze DTML kod se pri ulozeni preklada do
bytecode, zatimco ZPT (ve kterych je Plone napsane) se interpretuje. Ovsem
se ZPT se lepe pracuje webdesignerum a objektovym programatorum. My,
odchovanci strojaku (ano, nektere instrukce jsem kdysi psaval primo z hlavy
v hexa), preferujeme DTML.

JL.