Jakou databazi

Vinclav Erich vinclav na ives.vs.sk
Čtvrtek Únor 9 08:33:54 CET 2006

On Thu, 09 Feb 2006 08:01:06 +0100, Pavel Vedral wrote
> Vysoka cena Oracle je mytus. Vzdycky zalezi na sikovnosti obchodnika
> a na tom, kdo je zakaznik. Oracle XE je dokonce zadarmo a da se
> pozdeji, az zacnou vadit jeho omezeni upgradovat na placenou verzi.
> Taky zalezi na tom, jestli je to Oracle pro obecne pouziti nebo tzv.
> ASFU licence, tedy pro vyuziti s prave jednou aplikaci. Uz jsme
> dokazali taky prodat Oracle legalne za desetinu ceny uvedene v

Dovolim si trocha nesuhlasit. Do nakladov si samozrejme treba zapocitat aj
cenu nakladov na skolenie, poradenske sluzby a pod. ktore prave u Oracle nie
su z najlacnejsich. Tym samozrejme nechcem povedat, ze napr. na Postgres nie
su potrebne, alebo ze to moze robit hocikto. Iste, pokial je firma ktora
pouziva viac Oracle serverov, tak sa to oplati. Ale pokial som pochopil z
povodneho prispevku, jedna sa o jeden server a (snad) jednu databazu. Tu treba
povedat ze je to ako s kanonom na vrabce.
V kazdom pripade urcite este nikoho nevyhodili za to ze kupil Oracle... ;)

> [...]
> Navic, kdyz se vezmou do uvahy naklady na provoz ve smyslu lidi na
> spravu, poctu vypadku a vezme se do uvahy, ze se pohybujeme v
> komercni sfere, ktera si praci, presneji jeji vysledky, odvedene za
> dany objem penez hlida mnohem vic nez statni sprava, vychazi nam
> Oracle jednoznacne nejlepe. Mame systemy, ktere bezi uz treba 3 roky
> nejen bez vypadku, ale i bez restartu a nemaji rezidentniho spravce.
> Proste se tam jednou za cas objevim, overim zalohy, stav filesystemu,
>  odezvy systemu, logy a tim to hasne. Zatim :-).

Ja tie skusenosti mam trocha ine. Pri hlaseni problemov na metalinku clovek
dostava vseobecne odpovede, pripadne "nasli ste bug, zaplata sa nebude robit,
oprava bude v dalsej verzii". Neustale problemy v kombinacii s hardverom (IBM,
ocfs, RedHat), kde jeden presuva problem na druheho a dalsie "drobnosti". Na
druhu stranu musim povedat, ze napr. Oracle 8 chodil bezproblemovo dlhe
roky... Preco, to uz je zasa ina kapitola.

Takze moje doporucenie. Poriadne si zanalyzovat potreby, nasimulovat databazy,
otestovat narocnost.

--
Erich Vinclav