Jakou databazi

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Čtvrtek Únor 9 08:55:02 CET 2006

On Thu, Feb 09, 2006 at 07:33:54AM +0000, Vinclav Erich wrote:

> Dovolim si trocha nesuhlasit. Do nakladov si samozrejme treba zapocitat aj
> cenu nakladov na skolenie, poradenske sluzby a pod. ktore prave u Oracle nie
> su z najlacnejsich. Tym samozrejme nechcem povedat, ze napr. na Postgres nie

Proc predpokladate, ze u Oracle si budete kupovat skoleni, pokud by
Vas to u MySQL nebo PostgreSQL ani nenapadlo?

> Ja tie skusenosti mam trocha ine. Pri hlaseni problemov na metalinku clovek
> dostava vseobecne odpovede, pripadne "nasli ste bug, zaplata sa nebude robit,
> oprava bude v dalsej verzii". Neustale problemy v kombinacii s hardverom (IBM,

Zalezi, jakou mate verzi supportu. Pokud Vam o to opravdu jde
a potrebujete to a zaplatite si to, tak dostanete na svuj TAR ziveho
cloveka do hodiny.

> ocfs, RedHat), kde jeden presuva problem na druheho a dalsie "drobnosti". Na
> druhu stranu musim povedat, ze napr. Oracle 8 chodil bezproblemovo dlhe
> roky... Preco, to uz je zasa ina kapitola.

No, ono je to tak, ze v Oracle 8 neco chodilo bezproblemove a neco
padalo. V 8i neco z toho, co v 8 padalo, padat prestalo, pribyly nove
vlastnosti, a ty holt obcas padaly. A 9i pridala dalsi stabilitu na
puvodnich vecech, a zase nove veci, ktere nebyly uplne otestovane.

> Takze moje doporucenie. Poriadne si zanalyzovat potreby, nasimulovat databazy,
> otestovat narocnost.

To kazdopadne.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.