TCP connection po zatuhnuti systemu

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Únor 9 14:25:20 CET 2006

On Thu, 9 Feb 2006, Jan Otte wrote:

> nepravidelne zazivame lockups (viz nize) na Sun v20z, RHAS 3 64-bit,
> 2.4.21-smp. Zajimalo by me zda je mozne ze po uplnem zatuhnuti systemu
> jde stale navazat TCP spojeni (uspesny TCP handshake)

Jde o to co znamena "uplne zatuhnuti" systemu. Muze dojit k uplnemu
zatuhnuti userlandu, ale kernel muze zit dal. Nebo taky ne.

> Kolega se vyjadril, ze pote, co je system nastartovan a nastavi sit (az
> po IP adresu), tak se TCP handshake realizuje na urovni HW (resp.
> Firmware), takze i po uplnem vytuhnuti SW vrstvy (napr. kernel panic) je
> mozne vytvorit TCP spojeni na zatuhnuty system.

Tak kolegu pozdravujte a vyridte mu ze se hluboce, ale hluboce myli. Ani
IP neni realizovano hardwarove, nybrz implementovano operacnim systemem,
takze u TCP (coz je jeste dalsi vrstva "nad" IP), to nemuze byt jinak.

> a telnet -- server se musel co nejrychleji nastartovat) "tcpconnect -v"
> ukazal ze TCP spojeni bylo navazano, stejne jako "ssh -v". V kazdem
> pripade pak bylo ticho -- tj. neni cesta jak se na server dostat.

Coz je to o cem jsem mluvil vyse - zda se ze je zatuhnuty komplet
userland, ale kernel si dal zije svym (ponekud rozbitym) zivotem.

Jadro 2.4.21 vypada pomerne dost stare, doporucuji upgrade.

--
JiKos.