crypt (enigma) z BSD

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Únor 9 14:32:01 CET 2006

On Thu, 9 Feb 2006, Miroslav BENES wrote:

> Potřeboval bych z FreeBSD serverů přenášet data. Jako nejschůdnější se
> jeví ftp protokol. Mám ale problém s tím, že bych rád tyto data přenášel
> kryptovaná. Na onom BSD ale není nainstalován gpg, takže jediná schůdná
> cesta se zdá být pomocí kryptovací utility "crypt" (resp.enigma, což je
> alias pro totéž).

A chcete je mit sifrovana jen po dobu prenosu, nebo skutecne mit ulozena
sifrovana na obou discich (v prvnim pripade bych uvazoval o sftp, pripadne
ftp over ssl).

> - přenést zdroják utility crypt z BSD na linux, ale nedá se to zkompilovat :
> $ make
> Makefile:11: *** missing separator.  Stop.

To bude nejaka uplna drobnost (nejaky chybejici/prebyvajici tabulator,
atd).

> $ gcc enigma.c
> enigma.c: In function 'setup':
> enigma.c:45: warning: passing argument 2 of 'memcpy' makes pointer from
> integer without a cast
> /tmp/ccqblTnC.o(.text+0x15): In function `setup':
> enigma.c: undefined reference to `strlcpy'

strlcpy() je BSDckova vymyslenost, ktera se snazi byt jeste bezpecnejsi
nez strncpy() ... muzete ji klidne nahradit za strncpy() (rozdil je jen v
NULL-termination destination stringu).

> /tmp/ccqblTnC.o(.text+0x27):enigma.c: undefined reference to `crypt'
> collect2: ld returned 1 exit status

-lcrypt (s libcrypt se standardne nelinkuje).

--
JiKos.