crypt (enigma) z BSD

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Pátek Únor 10 19:15:20 CET 2006

Miroslav BENES wrote:

> Zamítá se.
> Fiewall funguje jako aplikační proxy, která rozebírá i "vnitřek"
> spojení a jednotlivé použíté příkazy ..
> Pokud by se mělo použít ssh, musela by data protékat přes "obyčejnouL
> generickou TCP proxy, která nijak nekontroluje obsah -> byla by nutná
> změna konfigurace na fw.

Skrz aplikacni proxy lze "protunelovat" ledacos, resp. protokoly sedme
vrstvy ISO modelu <--pokud to ovsem umozni. Jinymi slovy - klidobrdo
protunelujete SSH skrze Squid ( napr. pouzijete dalsi vrstvu OpenVPN ).
Tim muzete obejit superduper firewall paar excellance. ;-)

> Asi jsem se blbě vyjádřil .. Jde o to, že se budou ty data štosovat na
> některém z vnitřních serverů. A protože není "přímá viditelnost" mezi
> stroji na kterých data vznikají a stroji, kde se budou ukládat, musím
> využít mezistupeň - ftp sevrer v DMZ, dostupný z obou míst. A protože
> je nenulové riziko, že by mohl být kompromitován, je potřeba tento
> mezikrok (tedy dočasné uložení na ftp a následný přenos do vnitřní
> sítě) provádět tak, aby ta data byla pro případného útočníka nečitelná.

Idealni reseni je tedy takove, ze jiz pri odesilani dat na komunikacni
most (server v DMZ), budou tato data zasifrovana. Jinymi slovy - necht
uzivatel(aplikace) vse implicitne sifruje a mate to vyresene. Potom se
skutecne nemusime bavit o SSH a SSL, v tom pripade staci pouze ftp ( i
presto, ze man-in-the-middle odchyti autentizacni par, je mu zasifrovany
material k nicemu ) a digitalni podpis (skutecne realizovany
prostrednictvim treba vami navrhovaneho gpg ). Otazka, na kterou si
musite zodpovedet sam, ale je, kdo vuci komu bude prokazovat autenticitu ?

> Navíc je jako podmínka (pokud možno) neměnit nastavení fw.
> BTW antivirák ty data neodstřelil - asi mu to připadalo jako shluk
> náhodných čísel a nepoznal v tom zakryptovaný archiv :)

> A jak je tedy možné, že si do nějakého programu (tuším puttygen)
> naimportuju soukromý klíč a můžu následně vyeportovat veřejný ? Aspoň
> se mi to takto jednou chovalo ..

Doporucuji naimportovat trosku vice znalosti z oblasti asymetricke
kryptografie - matematicke vyjadreni algoritmu RSA, ElGamal,
Diffie-Hellman vymeny .... to jsou ty prave kapitoly, kterymi bych zacal.

S pozdravem,

Vladimir Dvorak