crypt (enigma) z BSD

Sobota Únor 11 19:10:51 CET 2006

On Fri, 10 Feb 2006, Miroslav BENES wrote:

>  - na jednotlivých serverech vygeneruji dvojice klíčů
>  - veřejnou část tam nechám, soukromé klíče dám na jeden společný stroj
> (koncový zálohovací uzel) - nejlíp spojit do jednoho balíku

Podle mne je smysluplnejsi postup takovy, ze par klicu vygenerujete na
cilovem stroji a stehujete pouze verejny klic.

On Fri, 10 Feb 2006, Vladimir Dvorak wrote:

> Tak to opravdu nefunguje. Jak muzete z cisla vypocitat jine cislo ??

Vezmu to cislo, rekneme x, nejakou funkci F: N-->N (predpokladejme pro
jednoduchost, ze cisla, o kterych je rec, jsou prirozena) a spocitam F(x).
Vypocital jsem z cisla jine cislo. Co je na tom sloziteho?

Ted vazne: obecne nemusi byt mozno (v primerene kratkem case) spocitat
verejny klic z privatniho, nicmene vetsinou tomu tak v praxi je (napr.
typicky verejny RSA klic ma verejny exponent nabyvajici jedne z nekolika
malo popularnich hodnot (zejmena oblibena je hodnota 2^16 + 1, coz ma
jiste hlubsi duvody, ktere zvidavejsi jedinec snadno zjistit) a spravnou
hodnotu lze nalezt metodou pokus-omyl).

Ono se vubec obvykle dela to, ze jako privatni klice se ve skutecnosti
ukladaji najednou privatni i verejne parametry. Nekdy dokonce i nejake
dalsi (napr. u RSA faktory modulu, ktere v principu potreba nejsou, ale
umoznuji pouzit cinskou vetu o zbytcich...ale take spocitat z jednoho
exponentu ten druhy).

Je to dokonce velmi prozirave, protoze pri vyssich narocich na bezpecnost
je zahodno po kazde operaci s privatnim klicem overit, zda je vysledek
spravny, a to prave za pouziti verejneho klice. Nahodne chyby pri vypoctu
mohou mit pro bezpecnost lecjakeho kryptosystemu nasledky primo
devastujici.

On Fri, 10 Feb 2006, Vladimir Dvorak wrote:

>  -y      This option will read a private OpenSSH format file
> On to je totiz "private format", nikoliv "private key" -  tomuto

Rekl bych, ze je to "private file" majici "OpenSSH format".