linux na stary srot

konference na kraja.net konference na kraja.net
Sobota Únor 11 20:16:28 CET 2006

Zdravim vsechny,
vyhrabal jsem svuj stary notebook s touto konfiguraci:
486sx 33Mhz, 20MB RAM, 600MB HDD, LAN.

V tuto chvili jsou na tom stroji castecne zkolabovane win95, coz neni
uplne nejlepsi.
Mozna zasadni vec, tento stroj nema matematicky koprocesor, tudiz v
pripade win tam nic lepsiho nez jmenovane 95 nenainstaluju.
Dalsi zasadni vec je, ze podle biosu to nezvlada disk vetsi nez 200MB, na
tento disk je tam nejaka aplikace ktera se spousti pri startu (dosovska
aplikace), ktera to donuti videt disk v teto velikosti, bylo by tedy
vhodne, kdyby to linux zvladl i bez teto aplikace...

Rozhodl jsem se, ze na tento stroj dam linux, mam ale nekolik (mozna
nemoznych ci protichudnych) pozadavku, ale treba mi nekdo z vas poradi
vhodnou distribuci splnujici alespon cast toho, co chci.

Moje zakladni a asi spatna predstava je, ze bych chtel nejake, i treba
primitivnejsi graficke prostredi. Na druhou stranu jsem se na serveru
docela zkamaradil s debianem sarge, pochopitelne pres konzolu, takze bych
to asi nejak zvladl i bez grafiky...

Rad bych, kdyby se na tom dal prohlizet web, mohl sem pres konzolu
spravovat vzdalene servery (na debianu:-) )
Pak nejakeho e-mail klienta, v nouzi se da pouzit i webmail, ale neni to
ono, staci neco jednoducheho co zvladne imap a par schranek.
Ocenil bych i ICQ, to je ovsem na tuto konfiguraci asi moc velky
pozadavek...
Pak bych rad nejaky editor na stranky typu windowsovsky pspad.
FTP klient je pro me take nutnosti.
Prohlizeni PDF a DOCumentu je taky pekna vec, potesila by taky, ale
netrvam na ni.

Stroj ma pouze disketovou mechaniku, takze to chce bud podporu instalace
pres sit z jineho PC na win, nebo instalaci z netu, to je mi jedno.

A na zaver jeste jedna vec, potrebuji, aby mi tam fungovalo infra
pripojene do COM portu, pres ktere jsem pripojen ke svemu siemensu s gprs
netem, pres kterej se pripojuju.

Diky za precteni meho spisovatelskeho dila a navrhy.

KRAJA

--
Zpráva vytvořena poštovním klientem "M2", který je součástí webového
prohlížeče Opera.