linux na stary srot

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Sobota Únor 11 20:58:05 CET 2006

On Sat, 11 Feb 2006, konference na kraja.net wrote:
> V tuto chvili jsou na tom stroji castecne zkolabovane win95, coz neni
> uplne nejlepsi. Mozna zasadni vec, tento stroj nema matematicky
> koprocesor, tudiz v pripade win tam nic lepsiho nez jmenovane 95
> nenainstaluju.

Linuxovemu kernelu toto v principu nevadi, ale necekejte zazraky -- bude
to pekelne pomale.

http://www.tldp.org/HOWTO/Large-Disk-HOWTO.html

> Moje zakladni a asi spatna predstava je, ze bych chtel nejake, i treba
> primitivnejsi graficke prostredi.

Kdyz uvazim, kolik casu by tim clovek stravil, a ze nejlepsi mozny
vysledek by byl dukaz, ze to jde, tak me napada, jestli by nebylo lepsi
stravit ten cas nejak efektivneji a na hrani si poridit mene historicky
hardware ...

> Na druhou stranu jsem se na serveru docela zkamaradil s debianem sarge,
> pochopitelne pres konzolu, takze bych to asi nejak zvladl i bez
> grafiky...

Jo, na to by to mohlo byt fajn.

> Rad bych, kdyby se na tom dal prohlizet web, mohl sem pres konzolu
> spravovat vzdalene servery (na debianu:-) )

U 486 bez koprocesoru si nejsem jisty, jak bude zvladat ssh, zejmena pri
pouziti protokolu 2 a nejakych narocnejsich algoritmu. Pokud by to slo
ztuha, zkusil bych protokol 1.

> Pak nejakeho e-mail klienta, v nouzi se da pouzit i webmail, ale neni to
> ono, staci neco jednoducheho co zvladne imap a par schranek.

Pine IMAP zvlada velmi obstojne a jeho naroky jsou pomerne skromne (coz se
bohuzel neda rict o rade jinych oblibenych MUA).

> Ocenil bych i ICQ, to je ovsem na tuto konfiguraci asi moc velky
> pozadavek...

Co je na ICQ tak narocne? Nejaky konzolovy ci curses klient by to urcite
zvladlo, ja pouzivam centericq.

> Pak bych rad nejaky editor na stranky typu windowsovsky pspad.

vim (v nejakem skromnejsim sestaveni a konfiguraci, aby nezral prilis
pameti).

> FTP klient je pro me take nutnosti.

lftp

> Prohlizeni PDF a DOCumentu je taky pekna vec, potesila by taky, ale
> netrvam na ni.

Viz poznamka o grafickem prostredi.

> Stroj ma pouze disketovou mechaniku, takze to chce bud podporu instalace
> pres sit z jineho PC na win, nebo instalaci z netu, to je mi jedno.

Mate-li ten stroj jak nabootovat (klidne z tech Win pres loadlin), tak
neni problem cokoliv, klidne instalace pres SLIP nebo neco podobne
obskurniho (jednou jsem takto instaloval Debian a slo to prekvapive
hladce).

> A na zaver jeste jedna vec, potrebuji, aby mi tam fungovalo infra
> pripojene do COM portu, pres ktere jsem pripojen ke svemu siemensu s
> gprs netem, pres kterej se pripojuju.

Nemel by byt problem. Tedy pokud to pripojeni nepotrebujete uz pri
instalaci.

--HH