Par otazek k RHEL4

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Sobota Únor 11 23:30:52 CET 2006

On Thu, 9 Feb 2006, Karel Zak wrote:
> Jde o to, ze potrebujete tahat balicky s RHN (tedy alespon prave za to
> platite) a to vice mene znamena pouzivat prave up2date (+ pripadne na
> desktopu up2date applet).
>
> Dalsi moznost je pouzivat web interface RHN a managerovat si odsud
> libovolny pocet svych serveru. Viz. http://www.redhat.com/

up2date a RHN obecne mi prilis k srdci neprirostlo, tak jsem to vyresil
tak, ze jsem si z SRPMS Fedory pripravil build yumu (a zavislosti) pro
RHEL a pouzivam yum. Repozitar plnim tak, ze na jednom stroji, ktery jinak
slouzi pro buildy software, jez neni primo soucasti RHEL, mam plnou
instalaci a nastavene automaticke updaty pomoci rhnsd/up2date. Pak staci
sledovat nove updaty a dle uvazeni je pridavat do yum repozitare.

Tento system ma nekolik vyhod, zejmena pokud se starate o vetsi mnozstvi
serveru. Resi napr. distribuci balicku, ktere nejsou soucasti RHEL (at uz
to jsou vlastni buildy nebo rpm ziskana jinde), snadno resi distribuci
modifikovanych balicku, muzete se rozhodnout, kdy a ktere updaty opravdu
aplikovat (napr. po otestovani na nejakem neprodukcnim stroji), nebo
naopak zajistit opravu nejake chyby driv, nez to udela Red Hat ...

-- Honza Houstek