Lze přes Vino (Gnome VNC server) vzdáleně spravovat Xwindows, aniž by byl připejný jakýkoliv uživatel?

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Neděle Únor 12 23:09:59 CET 2006

Stejně mi stále není jasné, zda je skutečně potřeba používat přímo Xka na
vzdáleném stroji. Spustit si na tom vzdáleném stroji VNC server tak, aby
vytvořil druhou Xkovou konzoli, která bude přístupná přes VNC a může být
jinak parametry stejná (stejné fonty, rozlišení, barevná hloubka,...),
jako ta na monitoru by možná mohlo být ekvivalentní. Navíc přirozeně
nebude tato druhá konzole na monitoru vidět.

Podobně by mohla být řešitelná i doporučená Xka na dálku, neboť i do NT5.1
lze nainstalovat Xserver - viz http://freedesktop.org/wiki/Xming - jen by
asi měl jiné parametry.

Slávek