Lze přes Vino (Gnome VNC server) vzdáleně spravovat Xwindows, aniž by byl připejný jakýkoliv uživatel?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Neděle Únor 12 23:29:45 CET 2006

Slavek Banko napsal(a):
> Stejně mi stále není jasné, zda je skutečně potřeba používat přímo Xka na
> vzdáleném stroji. Spustit si na tom vzdáleném stroji VNC server tak, aby
> vytvořil druhou Xkovou konzoli, která bude přístupná přes VNC a může být
> jinak parametry stejná (stejné fonty, rozlišení, barevná hloubka,...),
> jako ta na monitoru by možná mohlo být ekvivalentní. Navíc přirozeně
> nebude tato druhá konzole na monitoru vidět.

To znamená, že by tam vůbec neběželo GDM, ale obyčejná konzole (runlevel
2). No a stejně jako se připojuji pomocí SSH, bych se mohl připojit i
pomocí VNC přímo na Gnome za pomoci hesla? Pokud je  to ono, tak by mi
to stačilo. Snažil jsem se opravdu hodně googlit, ale nic kromě
klasického VNC klient - server jsem nenašel. Můžete mi poradit, jak to
sprovoznit nebo odkázat na nějaké how-to?

Petr Novák