Lze přes Vino (Gnome VNC server) vzdáleně spravovat Xwindows, aniž by byl připejný jakýkoliv uživatel?

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Pondělí Únor 13 00:12:43 CET 2006

Na serveru by běželo GDM, které by se nabízelo v Xserveru realizovaném VNC
serverem. Bylo by na vás, zda tam necháte Xkovou konzoli na lokální
monitor, nebo jen tu na Xserveru.

Na svém serveru s KDE takto mám místní konzoli, na Xkových terminálech
vzdálenou konzoli přes X -query server a k tomu ještě konzoli na VNC
serveru (v mém případě jako pátou - viz dále). Stačilo mi nastavit si
heslo pro VNC server a pak do Xservers příslužného správce přihlašování
(v mém případě KDM) doplnit:

:5 local na tty6 /usr/bin/Xtightvnc :5 tty6 -desktop vt12 -geometry 1024x768
-depth 16 -fp unix/:7100 -rfbwait 120000 -rfbauth /root/.vnc/passwd

Pak vám správce přihlašování bude dávat přihlašovací obrazovku i na Xkovou
konzoli realizovanou VNC serverem. A pokud v Xservers zakomentujete
lokální konzoli, tak bude nabízet jen konzoli na VNC serveru.

Slávek.