Lze přes Vino (Gnome VNC server) vzdáleně spravovat Xwindows, aniž by byl připejný jakýkoliv uživatel?

Petr Sremr petr.sremr na hwserver.cz
Pondělí Únor 13 00:28:56 CET 2006

> Žil jsem v domnění, že Xservery jsou pouze za peníze. Ten Xming zkusím.
 > Jde mi hlavně o spouštění X aplikací na vzdáleném PC pod Gnome a rád
 > bych aby fungovalo kopírování textů mezi oběma PC.

Ja na WinXP pouzivam Xserver Cygwin/X k naprosty spokojenosti, ten za
penize rozhodne neni, kopirovani pres schranku mi funguje taky...

http://x.cygwin.com/

Dokumentace, instalace, spusteni,...
http://x.cygwin.com/docs/ug/cygwin-x-ug.html

 > Je třeba při použití
 > X serveru pod Win i něco na straně linux PC?

Na strane Woken se povoli pripojeni klientu (Xovych linuxovych aplikaci)
k Cygwin Xserveru. Ja mam lehce upravnou startovaci davku
c:\Programs\cygwin\usr\X11R6\bin\startxwin.bat a to takto:

REM Misto terminalu povolim pripojeni k X serveru
REM run xterm -e /usr/bin/bash -l
run xhost IP.ADRESA.LINUXU

Pak se pres SSH klienta (pouzivanm PutTy) prihlasim na linux, presmeruju
vystup:

export DISPLAY=IP.ADRESA.WINDOWS:0.0

A uz to funguje...

--