4GB RAM a 2.6.x

Mirek Vašek vasek na hbnet.cz
Úterý Únor 14 09:24:44 CET 2006

Miroslav BENES napsal(a):

> Ale že by to bylo 300 MB (můj případ), resp. 819 MB (původní tazatel) ?
> To by se tam potom žádné jádro bez podpory HIGHMEM (s omezením na 1 GiB)
> ani nemohlo rozjet ..
>
> A taky to nevysvětluje stav (viz jiný příspěvek), kdy při osazení 3,5
> GiB "chybí" cca 220 MB, zatímco při osazení 4 GiB najednou chybí 964 MB ..
>

> BTW Ať už to chybí z jákehokoliv důvodu, jedna otázka zůstala
> nezodpovězená : Dá se k této paměti nějak dostat - třeba jako RAMDISK ?

Co se tyce meho pripadu s IBM HW tak neda, uz bios
stroje rekne:

4096M System Memory Installed
3327M System RAM Pased

upozornuji, ze pameti jsou 100% ok, kdyz je dam
do 64bit stroje jede 4096M..
viz
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-50887
a cituji:

U serveru osazenych fyzicky 4GB pameti (a vice),
opravdu ukazuje operacni system mene pameti
dostupnych pro uzivatele. Je to obecna vlastnost
intelovske architektury a tyka se nejenom serveru,
ale take pracovnich stanic a PC a i jinych vyrobcu
nez IBM. Velikost dostupne pameti je zavisla na
pouzitem OS a take konfiguraci serveru
(instalovanych pridavnych kartach). Pri zobrazeni
velikosti dostupne pameti totiz OS nezapocitava
pamet rezervovanou pro PCI zarizeni do celkove
dostupne pameti pro uzivatele.

takze tak..

S pozdravem
Mirek Vasek