4GB RAM a 2.6.x

Petr Šobáň soban na soban.cz
Úterý Únor 14 09:27:20 CET 2006

Miroslav BENES napsal(a):

> Ale že by to bylo 300 MB (můj případ), resp. 819 MB (původní tazatel) ?
> To by se tam potom žádné jádro bez podpory HIGHMEM (s omezením na 1 GiB)
> ani nemohlo rozjet ..
>
> A taky to nevysvětluje stav (viz jiný příspěvek), kdy při osazení 3,5
> GiB "chybí" cca 220 MB, zatímco při osazení 4 GiB najednou chybí 964 MB ..

Jestli toto nebude omezeno nedokonalostí adresování té paměti - tj
zjednodušení HW a návrháři si neřekli 1G sem jedno tam když deska
podporuje 64G :-(

U jedné staré desky s 386kou když jsem vypnul to stínování rom tak tam
byla volba že ta paměť se dala využít a HW se jí změnila adresa a
posunula se na konec.

Takže se dala využít celá ram z toho modulu - kdešto u novějších desek
jsem to už nenašel tam i když se nepoužívala ta kopie těch rom pamětí v
ram tak ta paměť zůstala pořád v adresním rozsahu té rom a byl do ní
zakázán zápis a čtení - takže potom vlastně kus chyběl.

Podle mě zde bude zrada.

|    ICQ    179223500                    |

Žena, která nás opustila, není už táž, která u nás byla.
		-- Proust