Jaky mailserver ?

Martin Kriz martinkriz na iol.cz
Středa Únor 15 10:42:24 CET 2006

> no po pravde tohle je porad jeste unix, ne windows. proste
> tady jsou programy na urcite funkce, ne zbastleniny ktery
> delaji vsechno ale blbe:)
>
> pro par uzivatelu je postfix+cyrus+spamassassin pres spampd v
> zakladni konfiguraci dostacujici. uzivatele a hesla mohou byt
> normalne v /etc/sasldb2 pro cyrus pripadne i pro postfix.
>
> v dokumentaci pro postfix je napsano jak to popropojovat, je
> tam kompletni popis jak zapojit externi filtr do
> fronty(spamassassin) i jak posilat zpravy do cyrusu.
>
> mk

No prave, jako ostatne vsechno to sve vyhody a nevyhody. Rozhodl jsem se pro
toto reseni protoze si myslim ze vyhody prevladaji. Narozdil od vetsiny
reseni windows platformy jsou totiz ty nevyhody odstranitelne :))

A ted uz k tematu, postupuju podle toho navodu (viz. http://high5.net/)
1) vsechny potrebne programy mam nainstalovane
2) mysql nastavena, databaze tabulky jsou OK, vlozen vzorovy zaznam
3) nastaven courier-pop, ktery z tabulky cte !, uzivatele overi, ale nahlasi
to chybu (postovni klient) "-ERR No such file or directory", zajimave je ze
prestoze mam zapnute nejvyssi logovani (DEBUG_LOGIN=2) tak tohle v logu
nevidim (potreboval bych vedet, kam se diva na ty soubory), chyby pri
autorizaci se ale zapisuji. Nejsem si jist jestli v courieru mam spravne
nastavenou cestu ke slozce kde ma byt posta, ta je ale kazdopadne prazda,
postfix jeste nedorucuje, viz dale.
4) co zatim nebezi je postfix, nakonfiguroval jsem ho dle navodu, tj.
nastavil cesty k mapovacim souboru pro databazi a ty vytvoril, v logu se ale
objevuji tyto chyby:

mail.err:
Feb 15 01:32:05 localhost postfix/smtpd[1540]: fatal: open database
/etc/aliases.db: No such file or directory

mail.info, mail.log, mail.warn a syslog:
Feb 15 01:33:06 localhost postfix/smtpd[1547]: fatal: open database
/etc/aliases.db: No such file or directory
Feb 15 01:33:07 localhost postfix/master[1325]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 1547 exit status 1
Feb 15 01:33:07 localhost postfix/master[1325]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling

Zadny aliases.db v systemu nemam a navodu zminen neni a konfiguraky postfixu
na nej neukazuji, akorat jsem zkusil cp aliases aliases.db, ale problem to
nevyresilo

Feb 15 10:37:18 localhost postfix/smtpd[1039]: fatal: open database
/etc/aliases.db: Invalid argument
A dal nasleduji predchozi chyby

Takze co s tim muze byt ???