gentoo & internet

Kilian Igor Igor.Kilian na infogas.sk
Středa Únor 15 11:31:45 CET 2006

Prajem vsetkym prijemny den.

Po dlhej dobe som bol uz konecne pripojeny na internet aj doma (aj ked
ide pomaly, ale ide). Tym mi vznikla otazka zmeny distribucie. Zatial
som po
zvazeni zvolil GENTOO. Takze moje otazky su prave k pouzitiu tejto
distribucie.
Nechcem totiz vynalozit zbytocne svoj cas. Za odpovede, nazory,
navrhy vopred dakujem.

- viem ze instalacia je mozna roznymi postupmi od stage1, alebo vyssej.
  Co doporucujete aj vzhadom na neskorsiu udrzbu (musim sa priznat,
  ze kompilovat kernel sa mi moc nechce, lebo vacsinou na nieco zabudnem
  a potom to opakujem viackrat a cas je v ...) .

- v mojom pripade minimal install CD nepripada do uvahy. pri instalacii
systemu
  chcem co najmenej dat stahovat cez internet (cize asi univerzal CD +
packages).
  Existuje niekde DVD Gentoo, kde by boli takmer vsetky najcastejsie
pouzivane
  balicky

- moja predstava je, ze pri updatoch sa budu stahovat iba diffy k
zdrojakom,
  cize nieco malinke. Je to pravda? Ak ano v od ktorej verzie?

- ked sa nevoli posledny stage cize instalacia binarnych uz
kompilovanych
  balickov, tak kolko na disku zabera GENTOO (je myslena taka normalna
  volba, cize mat tam KDE, GNOME, Koffice, Kdevelop, Ooffice, nieco na
  vyvoj, grafiku, zvuky a pod. cize ziadna minimalisticka instalacia).

- ako je to s moznostou stahovania aplikacii v novsich verziach ako tie
co su
  dostupne v prave vydanej verzii (cize stahovanie povedzme z vyvojoveho
stromu...)

- ako je na tom moznosti stiahnutia aplikacii a kodekov na prehravanie
DVD,
  DIVx a pod. Je nutne opat ziskavat z inych archivov, alebo na to staci
  priamo ich strom (napr. pri debiane z hladiska licencneho to tam nie
je a potom
  treba vzdy patrat kde to je).

Igor