gentoo & internet

Dracula 007 dracula007 na atlas.cz
Středa Únor 15 12:20:31 CET 2006

> - viem ze instalacia je mozna roznymi postupmi od stage1, alebo vyssej.
>   Co doporucujete aj vzhadom na neskorsiu udrzbu (musim sa priznat,
>   ze kompilovat kernel sa mi moc nechce, lebo vacsinou na nieco zabudnem
>   a potom to opakujem viackrat a cas je v ...) .

Pokud nemate nejake velmi specificke pozadavky tak doporucuji stage3.
Usetrite tim spoustu casu. Nicmene s pomalym pripojenim to bude dost
opruz a asi bych se na vasem miste poohledl po necem tradicnejsim, a to
ackoliv doma gentoo mam a jsem s nim navysost spokojeny.

> - v mojom pripade minimal install CD nepripada do uvahy. pri instalacii
> systemu
>   chcem co najmenej dat stahovat cez internet (cize asi univerzal CD +
> packages).
>   Existuje niekde DVD Gentoo, kde by boli takmer vsetky najcastejsie
> pouzivane
>   balicky

O zadnem DVD nevim.

> - moja predstava je, ze pri updatoch sa budu stahovat iba diffy k
> zdrojakom,
>   cize nieco malinke. Je to pravda? Ak ano v od ktorej verzie?

Neni to pravda, resp. o nicem takovem nevim. Vzdy kdyz se instaluje nova
verze baliku tak se stahuje kompletni zdrojak + patche.

> - ked sa nevoli posledny stage cize instalacia binarnych uz
> kompilovanych
>   balickov, tak kolko na disku zabera GENTOO (je myslena taka normalna
>   volba, cize mat tam KDE, GNOME, Koffice, Kdevelop, Ooffice, nieco na
>   vyvoj, grafiku, zvuky a pod. cize ziadna minimalisticka instalacia).

To se neda rozumne zodpovedet - ta velikosti se muze velmi menit.
Kazdopadne stage3 neznamena ze musite pouzivat binarni balicky.

> - ako je to s moznostou stahovania aplikacii v novsich verziach ako tie
> co su
>   dostupne v prave vydanej verzii (cize stahovanie povedzme z vyvojoveho
> stromu...)

Asi nerozumite pojmu 'portage' - to je centralni repositar do ktereho se
stale doplnuji nove balicky a verze, pricemz kazdy balicek/verze ma stav
'stable', 'masked' nebo 'hard masked' a muzete si libovolne vybirat co z
toho si nainstalujete. Vychozi je 'stable' jinak ten balicek musite
'odmaskovat'.

Cili nic jako 'aktualni verze' neexistuje - provedete synchronizaci pri
ktere se na vas pocitac stahne aktualni seznam balicku a je to. Cili nic
jako "aktualni verze" u gentoo neni.

> - ako je na tom moznosti stiahnutia aplikacii a kodekov na prehravanie
> DVD,
>   DIVx a pod. Je nutne opat ziskavat z inych archivov, alebo na to staci
>   priamo ich strom (napr. pri debiane z hladiska licencneho to tam nie
> je a potom
>   treba vzdy patrat kde to je).

Obecne to funguje tak ze u balicku s 'problematickou' licenci (Java od
Sunu, Oracle apod.) existuje balicek ktery pri vam instalaci rekne ktery
soubor mate stahnout a kam ho mate ulozit. Pote co to udelate tak to jde
normalne nainstalovat. Nevim ale jestli to je pripad kodeku, ale myslim
ze ne. Kazdopadne balicky pro divx, wind32codecs a podobne v repositari
jsou. Viz. napriklad

	http://packages.gentoo.org/search/?sstring=win32codecs
	http://packages.gentoo.org/search/?sstring=xvid

š.